میخواهید لینکهای خارجی موجود در سایت وردپرستان را دنبال کنید؟ لینک خارجی لینکی است که کاربران را به خارج از سایتتان هدایت میکند. برای مثال این لینک میتواند شبکه اجتماعی، محصولات یا وبسایتهای دیگر باشد. در این مقاله نحوه دنبال کردن این قبیل لینکها که بسیار کلیک خور هستند، آموزش داده میشود.
دلیل پیگیری لینکهای خارجی در وردپرس چیست؟
پس از ساخت وبسایت نیاز است تا با کاربران سایت خود تعامل داشته باشید و سایت را مدام در حال پیشرفت جلوه دهید. این کار از طریق گوگل آنالیتیک امکانپذیر شده است. گوگل آنالیتیک به شما میگویند کاربران از کجا وارد سایت شما شدهاند، چه صفحاتی را مطالعه کردهاند و چقدر زمان در سایت شما گذراندهاند. این اطلاعات به شما بسیار کمک میکند تا بخشهای ضعیف را تقویت و بخشهای محبوب را محبوبتر کنید.
پیگیری تمامی لینکهای خارجی از طریق گوگل آنالیتیک
برای این کار لازم است تا افزونه MonsterInsights را نصب و سپس فعالسازی کنید. این افزونه محبوبترین افزونه رایگان گوگل آنالیتیک در وردپرس میباشد. از طریق این افزونه به راحتی به وبسایت گوگل آنالیتیک متصل خواهید شد. برای فعال سازی این افزونه از منوی Insights » Settings واقع در بخش مدیریت وردپرس وارد شوید و تب پیگیری را انتخاب کنید.
آپشن لینکهای خارجی کلیک خورده و لینکهای دانلود پر بازدید را نگاه کنید. گزینه Using Javascript را به حالت انتخاب در آورید و تغییرات را ذخیره کنید.
پیگیری لینکهای مفید داخلی همانند لینکهای خارجی
برخی از مدیران سایت از افزونههای بازاریابی استفاده میکنند تا لینکهای مفید وبسایت را مدیریت کنند. استفاده از این افزونه باعث میشود تا URLهایی تر تمیزتری داشته باشید. برای مثال:
http://example.com/refer/productname/
بهطور پیشفرض گوگل آنالیتیک لینکهای خارجی را دنبال نمیکند، بنابراین در گزارش پیگیری نشان داده نمیشود. افزونه MonsterInsights بهراحتی این کار را انجام داده است. به منوی Insights » Settings وارد شوید و تب پیگیری را بزنید. به قسمت لینکهای وابسته وارد شوید.
لازم است برای لینکهای وابسته مسیری تعریف کنید. این آپشن بهعنوان پیشوند به لینک اضافه میشود. سپس برچسبی برای این گونه لینکها انتخاب کنید. این برچسب در گزارش گوگل آنالیتیک شما اضافه میشود. فراموش نکنید که تغییرات را ذخیره کنید.
گزارش لینکهای خارجی در گوگل آنالیتیک
اگر پیگیری لینک خارجی را در سایت خوپ فعال کردهاید، بهتر است به گوگل آنالیتیک اجازه دهید تا ۲۴ ساعته از آنها اطلاعات جمع آوری کند. برای این کار به پیشخوان گوگل آنالیتیک وارد شوید، منوی Behavior » Events » Top Events را بزنید. دستهبندی لینکهای خارجی را مشاهده میکنید، ممکن است برچسبی که انتخاب کردهاید نشان داده شود.
وقتی روی نام دستهبندی کلیک کنید، تمامی URLهایی که توسط کاربران کلیک شدهاند، نشان داده میشود.
برای مشاهده فعالیت لازم است به منوی Real-time » Events واقع در پیشخوان گوگل آنالیتیک وارد شوید.
به سادگی توانستید لینکهای سایت خود را دنبال کنید و بازخورد آنها را ببینید. با ما همراه باشید.
منبع: wpbeginner